حوار


حياتي كلها ماشيه غلط ، مش قادر اغفر لنفسي التعريص اللي عرصته لحماس وانا اهبل ومصدقهم

حاسس اني ارتكبت جريمة لا تغتفر والندم بياكل في اكل
Mhmd
Mhmd

معلش ادينا بنتربى

حماس اخدت الناس علي الحدود وفشلت وبعد كده اخدتهم في البحر وفشلت اليوم راحت للحرب ، وبعدين ، انت مجربتش جو الحرب ، ودول اغبياء يجربوا المجرب، انا عشت 3 حروب من يوم ما جيت هنا غير التصعيدات تعبت وزهقت فعلا
Mhmd

Mhmd

واضح اننا محتاجين مشروع ثقافي ضخم يضم كل المستقلين في العالم العربي بل والعالم

ياريت المشايخ والكهنه والعنصريين والدراويش حيدمروا الدنيا

🙂

ده لو ربك كرم وطلعنا من اللي بيحصل في غزة علي خير

المشكلة هنا

حماس والتنظيمات اللي معها زي الجهاد

بتصرفوا ولا كأن في رقبتهم 2 مليون بني ادم

روح شبكة فلسطين للحوار تقريبا احتفالات بالتصعيد

عالم مريضه نفسيا

المشكلة جربوا 3 حروب بلا جدوي
Mhmd

جايين يبداوا الوهم الناصري من اوله

انا عارف الناس هنا قرفانه حماس بس مش عارفه كيف تتخلص منها فعلا اسرائيل ارحم وافهم واعقل

ياريت بالطريقة الناصرية

دي عالم تكلمها تبدأ الدروشه بالدين والاحاديث

لما تجننك

والوعد الالهي

وحاجة نيله خالص

حراميه ونصابين وولاد كلب

وغسيل اموال وتجارة من الباطن

الوااحد مصدوم كمان فوق الخازوق اللي شربه
Mhmd

:(

اسهل حاجه هنا لما تعرض يتوجه لك تهمة الخيانة او التخابر مع رام الله

اتا عن نفسي جه لي كذا تهديد بالاعتقال بشكل مباشر وغير مباشر علشان لي اقاربي في الامن الداخلي بتاع حماس
Mhmd

انت وقعت من قعر قفة فتح وحماس 🙂

انت مطلوب للاتنين 🙂

فعلا انا مش مرضي عني من الاتنين ، جواز سفري ممنوع تجديده من رام الله وهنا في تهديدات جت لي عن طريق ابن عمي في الامن الداخلي ، وقال لي مش حقدرؤ افضل امنعهم عنك
Mhmd

هو ايه النشاط اللي مزعلهم منك

الفضفضة في الفيس يعني ؟

الشتايم واني بهاجمهم فين ما اروح ، اي مكان اروحه بهاجمهم اي مناسبة حتي لو ركبت وسيلة مواصلات
Mhmd

طيب ما تلم الدور كانك في مصر

في مصر كنت معتبر نفسي ضيف واقل كلمة حتقولها لك الحكومة يوم ما تقع انت ضيف في البلد ما لكش دعوة لكن هنا لا ، انا صاحب بلد ، مش بمزاج ابوهم ، لما كنت بعرص لهم كان مرضي عني ، اليوم صرت مطلوب لهم لولا الواسطة اللي بدأت تزهق
Mhmd

انت عارف انت لو تبطل فضفضة وتلجا للتكتكة والله هايبوسوا رجليك

اسعى ان يبقى عندك 5000 صديق ع الفيس او تويتر

قول رايك بدبلوماسية

من غير سب ولا قذف

صدقني

هاتفرق معاك جدا وهايبقى لك وزن والتعامل معاك هايبقى بحساب

انت تقدر

لو بدات النهارده تقدر خلال سنة تعمل كده

وهاتشوف النتيجة

انت عارف الاصدقاء عندي كم 142 بس ، لكن واضح ان في متابعين كتير وان كانوا مش مسجلين متابعة والا ليه الامن الداخلي متابع صفحتي ، بس كلامك منطقي ، وهم لعلمك حاسين اني بتحداهم كان قريب لاحد قيادات حماس جاري كنت اشتمه قدامه استلذذ بالموضوع ده وفي وسط الجيران لما نتجمع ، هههههههه كان مش طايقني ، انا ما بخلي مكان ما بلعنهم فيه ده برضو مضايقهم مني اني في كل مكان بتصرف بتحدي لهم بعد ما كنت زي العرص لهم
Mhmd

معلش

غير سياستك

اكتب كلام رصين وهدي الشتيمة

مش هاتندم

ماتخليش المتابعين يخافوا يقربوا منك

انت عارف انا بشتم ليه شتائم نابية ؟
Mhmd

من غلبك وقهرك وغضبك

مش فرحان بالشتائم دي

صحيح

بحس اني حموت

وبطلع الكببت في الشتائم
Mhmd

بص انا فاهم الاخوان ازاي بيعرفوا يجننوا الخصم ويفرجوا الناس عليه وهو ناكش شعره عشان يبانوا طيبين وخصمهم اهبل

اقسم بالله بيجننوا خصومهم حقيقي مش مجرد تعبير بلاغي او مجازي

ارجوك لا تستسلم لخطتهم

دي خطة واعية عندهم مش مجرد حاجة بتجنن خصمهم عادي كده

انت عارف لما تحس ان مصيرك وحياتك كلها متعلقه بصاروخ وقرار حرب وممكن تلاقي نفسك واهلك اموات علشان هم يحلوا مكشلتهم
Mhmd

حاولوا معايا وكادوا ينجحوا

ونجحوا مع اصحاب ليا اقسم بالله جننوهم

وخلوهم محتاجين علاج نفسي وعقلي

وانا برضه احتاجت علاج بس بسيط

هم لهم طريقة لما يتكلموا مع الواحد سخرية بإبتسامة مستفزه مع تسفيه وتكفير وتخوين، يعني بيدخلك في الدين ويتاجر عليك بالوطنية ولما تحتج او تناقشه يطلعك كافر وخاين
Mhmd

يا ريتها تيجي على قد كده

انا في شبكة فلسطين للحوار اخدوا مني موقف تخوين وتكفير وفي الواقع حتي في العمارة هنا في ناس منهم بتعتبرني كافر وبتنشر ده عني
Mhmd

اسمع كلامي انت اترسمت حواليك الدايرة الحمرا مش فاضل غير القنص

فكر جديا في النجاه بنفسك وخطط لكده

عارف هنا اسهل حاجه القتل ويقول لك عميل او كافر ملحد وانتهت
Mhmd

وعبر عن رايك واحرجهم برضه بس بمعلمة

عارف مره بتاع الامن الداخلي بيقول لابن عمي ايه

احنا مش حنلمسه

احنا بس تسلط عليه واحد من بتوع داعش نقول له ان ده كافر وملحد وهو حيزبطه

وعملوها قبل كده مع واحد اعتبروه شيعي مثقال السالمي

ووتحت شقتي فرقعوا كوع حاجة كده زي قنبلة صوت جامده

تحت الشباك

هنا مش زي مصر ناس من حماس نفسها لما تختلف بقوة مع قادتها بقتلوها ويقول لك مات في مهمة جهادية
Mhmd

استذنك في اخذ نسخة من الحوار لعرضها على قرايب متشككين في ثورة المصريين ضد الاخوان في 30يونيو

مفيش مشكلة بس اخفي هوية المتحدث
Mhmd

هابعتها لناس قليلين جدا

مفيش مشكلة

تعليقات

التسميات

عرض المزيد